lördag 10 november 2012

Den om inredning



Jag har varit kass på att visa hur vi bor. 
För snart ett år sedan, sprang jag runt med kameran och knäppte bilder, i en hyfsat julig lägenhet, men sedan dess har det varit skralt på inredningfronten. 
Till och med sonen har frågat om vi inte ska möblera om snart, då kan ni tänka er själva....

Så idag var det dags, tankar skulle göras verkliga och nu skulle minsann saker upp på väggarna. Visst tar det tid att "känna in sig", men herregud, liksom - ett år?? 
Men här kommer en bildkavalkad av bilder, håll till godo!




Ser ni att det lyser i en av luckorna i bokhyllan? Det är min sänglamapa. IKEA kan verkligen sina saker, må jag säga, sängen syns inte när man kommer in i lägenheten och det har förvirrat många. Oftast får jag frågan om jag sover i soffan - och svaret är: Inte om jag inte somnar i från tv:n! 
Nu ser soffan lite stökig ut, jag vet, men det är för att kudden ni ser, är mitt knästöd, så det ser kanske mer ut som en obäddad säng än soffa. Kanske inte ska bli så stött när någon frågar om det är sängen.

Nu har jag tänt ljus i vardagsrummet/sovrummet, kollar på "New Tricks", en av mina favoritserier och funderar på om jag kanske ska ta en kvällsmacka. 

Ja, så får det bli!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar