fredag 30 november 2012

Den om presenter


Jag älskar presenter!
Visst är det kul att få presenter, men jag tycker det är ändå roligare att ge! Jomen visst är det roligare? Först tänka ut den bästa presenten, sen slå in den fint, försöka hålla det hemligt ända tills det är dags. Det sistnämnda var jag hopplös med när jag var liten. Jag kunde klara det hur bra som helst ända tills personen satt med presenten i handen och skulle öppna, "Ska jag berätta vad det är?!"

December är ju en smusselmånad, hela tiden! Det är alltid något på gång, någon present hit eller dit, någon julklapp, någon överraskning. Julklapparna är klara här hemma och presentkalendern är klar. Men imorgon ska jag på 25-års kalas och nästa vecka ska vi ha jullunch med tillhörande "Hemliga Tomten" på "jobbet". En present för 30:- som börjar med R och så ska det rimmas.
Jag är kass på att rimma.... 
Men presenter är jag bra på!


Världens mjukaste och prickigaste morgonrock är en present till mig själv.
Det var precis vad jag önskade mig! Undrar hur jag kunde veta det?
Jo, presenter är jag bra på!
Det ska bli kul att se födelsedagsbarnets min imorgon.
Längtar redan! Hoppas jag kan hålla tyst ända tills hon öppnat paketet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar