söndag 18 november 2012

Den om ett klart kök


Jag älskar Gunilla Mann!!
Jag menar, verkligen ääääälskar älskar!! 
Min mormor brukade skicka vykort från Malmö när vi hade flyttat till Halland och då var det nästan alltid Gunilla Mann och jag kunde titta på dem hur länge som helst! Det fanns alltid  något nytt att upptäcka, något litet att se, hitta småsmå detaljer!
Denna planschen köpte jag i hennes Lilla Konstsalongen i Simrishamn och den satt i köket i vår gamla lägenhet också. De passar liksom i köket, där man har tid att titta på detaljerna medan jag dricker mitt kaffe på morgonen eller när sonen sitter och filosoferar över sina flingor. 


Denna tavlan heter "Piratens Österlen"
Det tyckte jag passade hemma hos oss, på mer än ett sätt!

Ja, nu är köket äntligen klart!
Äntligen!

Ps. Ni har väl inte missat tävlingen inne hos Fru Sederblad?? Där hon lottar ut ett ursnyggt armband från Stylesnob, hur läckert som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar