söndag 11 november 2012

Den om att se världen


Här är världen!
Jag skulle helt klart vilja resa mer än vad jag gör! 
Jag älskar att resa! När jag var liten hade vi husbilar som min pappa byggde. Varje sommarlov packade mamma in allt vi behövde i bilen och sen bar det av - Norge, Danmark, Europa eller en roadtrip genom Sverige... Tja, det var inte så noga. Konfirmationsresa till England, Luciafirande i Tunisien (då var jag inte gammal och somnade på två stolar med en servett över mig, fråga mig inte varför, det vet jag inte) Bo på hotell, camping eller bara rätt ute i skogen... 
Jag har några ställen kvar som jag vill åka till, innan jag "kick the bucket". 
Följer ju så klart tjejerna på sin resa till Israel, lever genom deras bilder och drömmer mig bort, önskar att jag var med. Jag vill gärna se New York, gärna ta en roadtrip genom hela USA, hälsa på vänner och familj. Hawaii lockade länge och jaa, det står väl kvar på listan, men inte lika högt upp längre. Australien men inte innan jag gått i terapi för min spindelskräck. En kryssning, jag måste se Disney World. Är sugen på att se Asien också, men igen, är man livrädd för kryp så blir det nog svårt. 

Jag vill dra iväg till Abisko igen, visa frigående renar för sonen, visa honom Lapporten, fira riktigt svensk midsommar och se norrskenet igen. Jag vill åka snöskoter och träna mina enormt dåliga skidkunskaper. Jag vill bo i en liten slumrande småländsk by och gå i Astrids spår. Jag vill åka till Skagen och fotografera, jag vill visa de norska fjällen för sonen och åka Hurtigruten. 

Ja, jag vill se världen, men vi börjar smått...
Vi börjar med Ödeshög om lite mer än en månad och sen får vi se var vi hamnar nästa gång. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar