lördag 8 september 2012

Den om 2 veckor in och ny blogg

Ja ja ja, ta det lugnt, det är inte så allvarligt som det låter!
Det handlar om en ny Mamman i Stan-blogg, jo visst, men inget händer med denna bloggen! Det visar sig att Lernia ligger sååå långt fram i utvecklingen att man kan skapa en blogg på sitt inlogg!! Yeay, för it-glada skolor!! Så självklart var jag tvungen att starta en ny blogg ju, det förstår ni ju själva, eller hur? Den SKA vara tillgänglig via internet, men jag vet inte riktigt hur det är med det där, hittar den inte själv men passade på att dra ner en länk här till den så att alla som vill kan gå in och läsa lite mer där. Och njä, det kommer inte stå samma saker där som här, det känns liksom lite counterproductive att göra så, så Mamman i Stan studerar kommer handla en hel del om studierna och vad vi hittar på och hur det går för mig, medan Mamman i Stan kommer förbli som den är.

Sitter med datorn i knät, xx koppen kaffe och känner mig extremt produktiv då jag renskrivit mina tankar och idéer om "min" del av vårt rapportarbete, lagt in det i gruppens gemensamma mapp, lagt in länkar och på andra sätt, varit så där larvigt "duktig"! Vilket för övrigt är ett ord som min mamma och jag hatar! Det gick liksom lite troll i det där ordet för ett par år sedan när jag var extremt sjuk och "duktig" kom upp hit och dit, så vi beslöt helt enkelt att skapa ett eget ord för det hela - Prickig! Det fick ta över! När vi tycker att någon varit så där superduperduktig och bra och redig och allt annat som inte kommer in under ordet "duktig", då är man "prickig" och det har jag varit idag - prickig!

Men det är så där larvigt roligt i skolan, nästan så jag skäms över det! Och det i sin tur, medför att fastän jag är barnledig denna helgen och inte ens hemma, så sitter jag ändå med skolpapper, rapporter och VAS framför mig och letar nya uppslag som ska hjälpa vårt grupparbete framåt.

Så det gör inget att CSN krånglar och säger att jag inte får några pengar, det gör inget att de inte ens kommit på att behandla den andra delen av min ansökan än, utan bara ge mig ångest, det gör inget att jag försöker sälja av saker i min lägenhet för att få in pengar (misstolka mig rätt - jag tänker inte göra rent hus för att finansiera studierna, men det är ett bra sätt att rensa bort sånt jag faktiskt inte använder längre och förena nytta med nöje, så att säga) och det gör inget att jag pluggar på en helg! För jag är inne, jag är på rätt plats och jag njuter fullt av att vara i gång och vara förvirrad över vad i hela världens namn jag har gett mig in på!

För jag trivs, jag mår bra och jag har såååååå sjukt kul!! Denna dagen, ett liv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar