onsdag 12 september 2012

Den om kärlek

Ja, jag vet!
Jag har lovat er en del smaskigt om mitt kärleksliv... Tyvärr är det ganska skralt på "smaskigheter"...

Jag önskar så hett att det kunde finnas någon här som ger mig den där kramen jag behöver för att orka igenom resten av kvällen, eller som kan ge mig den extra energin att sätta mig med rapportskrivandet igen. Jag önskar att det fanns någon som höll om mig när jag ska sova eller som kan säga "Stackars dig!" när mitt öga gör ont nu...
Jag önskar lika mycket att det fanns någon som skickar ett "Tänker på dig"-sms och stör mig i skolarbetet. Någon som kan dra en hand över min rygg när han går förbi mig, någon som kommer och möter mig vid ett café för en snabb kaffe innan vi båda behöver åka hem till vårt igen.

Jag önskar inte någon som delar varenda minut av mitt liv, jag vill inte ha en ny sambo, jag vill inte ha en ny pappa till mitt barn - han har en pappa! Jag önskar inte att mina liv blandas ihop än. Jag vill vara Mamman, Dejtande Mamman och Mamma Studenten. Jag är alltid mamma, oavsett vilket "liv" jag lever, så är det bara, jag kommer fortfarande ringa min son och säga godnatt, jag kommer fortfarande oroa mig när han inte är här, så är det bara, jag är först och främst mamma!

Men jag har ju redan skrivit om det där med egen lycka. Jag säger inte att jag behöver en man för att vara lycklig, men jag saknar en man som får mig att känna mig lycklig. Saknar närhet, omtanke, längtan, kramar, pussar och allt annat...

Ja.. Så är det... Men tack till Söta S som knuffade lite på mig idag, så jag tar mig ur mitt skal och får fnissa lite angående mitt skrala kärleksliv! Det är härligt med en egen liten hejarklack i sin ringhörna när man själv tappar modet!

Bild internet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar