söndag 4 mars 2012

Att vara förvirrad....


All the coffee in the world, couldn't make me a morning person!

Ja, världen! Idag har jag nog vaknat på fel sida... 
Eller så har jag bara inte sovit bra, nej, det har jag verkligen inte.
Vaknade av någon anledning kl 05.22 (??!! men på fullt allvar - mitt i natten ju!!) och hade sedan supersvårt att somna om igen! Är det någon som har en tanke om vad som hände vid det klockslaget? Jordbävning? Månförmörkelse? Tidvatten? Någon som tänkte på mig, precis då? 
Visst är det jobbigt när man vaknar så där? Mitt i natten, man "vet" att det finns något som man vaknat av, eller i alla fall att det finns något samband med något annat. Sonen sov, så det var inte han. Tidningen kommer inte på söndagar, hunden sov hos husse... Men det brukar som sagt finnas ett "skäl" när jag vaknar så där.
Tro ni på sånt?
"Hemliga samband", tecken och högre makter? Någon som vakar och hjälper till? Spöken, andar, tankeband och telepati? Hjärtats makt över kroppen, kanske... Det undermedvetna...
Jag gör det! 
För jag har varit med om för många händelser som bara inte kan vara slumpen eller ödet, om man så vill. Jag tror på Skyddänglar och telepati, på tankens kraft över kropp och själ och att ödet inte finns, någon hjälper till på vägen. 

Min underbara bloggvän Lotta skrev idag om drömmar, om att våga drömma, ha drömmar och att våga följa dem. Och på något sätt stämde det så väl överens med mitt nattliga uppvaknande och mitt förvirrade humör idag. Och det är lite detta jag menar, att se tecken överallt. Att dra ett tarotkort och få upp "rätt". Inte ett kort som kanske ger dig något exakt svar, bara som visar att du tänkt precis rätt. 
Som att öppna datorn och läsa ett inlägg som direkt pekar på exakt samma sak som du själv bråkat med i flera dagar! Att hitta en bild som ger dig precis rätt tegelsten för att börja bygga ditt nya liv. 
Att vakna kl 05.22 utan någon uppenbar anledning och att bara acceptera det. Att acceptera att jag inte får de svar jag behöver just nu, jag måste gå vidare ändå! 
Jag måste fortsätta framåt och jag måste lyfta blicken uppåt och se den blå himlen och den strålande solen, att visualisera mina påhittade gråa moln försvinna för att ge plats för våren! 

Jag vet att detta inlägget blev förvirrat - så:

Love to you all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar