lördag 17 mars 2012

Att skriva om fuffens, skumma hönor och sjuka barn


Mästerfotografen "leker" med ljus, färg och form!
Visst är de så vackra att man skulle vilja använda dem som födelsedagskort??


Bilder Johan Olsson

Oj oj oj, efter en hektisk vecka som avslutats i en hektisk lördag, så är jag totalt slut!
Det sägs ju att man aldrig ska planera för mycket, det blir ändå aldrig som man tänkt sig...?
I torsdags var jag ledig, jag och Söta Malin bytte pass, därför har jag jobbat idag istället. Jag tillbringade hela dagen som gäst på jobbet. Med dator, mobiltelefonen och mobilt bredband satt jag där och pimplade latte och blev bjuden på skumma hönor. 
Bild med min Instagram
(Avstavning menad)

Så nu har jag lite fuffens för mig, jag också!
Verkar vara någon trend som Emma Någons Fru startat. Eller rättare sagt, hon började, sen flera stycken av oss andra lyckats börja med fuffens vi också. Inredningsfrun håller också på med fuffens och jag vet att jag läste det i minst en blogg till - så, en ny trend kanske, fuffenstrenden!

Det andra jag ägnade mig åt den där gäst-på-jobbet-torsdagen var att söka in till högskolan i höst!
Det är alltså inte lika fuffens, så det kan jag skriva ut, om nu någon missat det från förra inlägget. Jag har sökt både till Socionomprogrammet i Malmö och till Hälso- och sjukvårdsadministration, också i Malmö. Jag hoppas jag kommer in på den senare utbildningen eftersom då kan jag nå mitt drömmål, läkarsekreterare! Kanske är det ruskigt bra att den utbildningen är via Lernia och man skulle skriva ett personligt brev ihop med sin ansökan. Så vad tror ni en ensamstående, arbetssökande mamma skrev? 
Som sagt, kanske riktigt bra för min del. 

Men sen fick jag ett litet chattmeddelande från en skön väninna, Supersöta SilverSanna, och vad vi chattade om, kan jag inte skriva nu, men det är också något jag hoppas stenhårt på!! 
Nu, med en gång, direkt vill jag det!! 

Men efter min fina "Egentids-torsdag" så hämtade jag sonen på förskolan och natten tillbringades mest på toaletten med en magsjuk son.... Kl 23.30 satte han igång och sen somnade jag inte riktigt igen förrän runt kl 03.30... Blev sedan väckt av sms kl 06.45.... Gissa om jag var trött på jobbet igår!!

Tur i oturen så kunde sonen ha sin Pappa-son-helg i alla fall, om än nerbäddad i soffan med filmer på tv:n och idag såg han ut så här:
Bild Johan Olsson

Och som fadren skrev, om man ber om kladdkaka (yeay, mammas pojke!!) så är magen bra igen! 
Han ser så trött ut bara... Det skär i ett mammahjärta! 
Om det finns något "bra" med det hela, så är det så att hans absolut bästa vänner G och O också ligger magsjuka just nu, vilket betyder att ingen missade G's kalas (som skulle varit idag) och alla kommer vara friska till nästa helg när kalaset blir av istället! Ja, jag vet, världens sämsta "positiva tanke" men inte om man är 5,5 år och ens 6 åriga kompis ska ha kalas.... Då är det en högst upplyftande tanke!

Men nu är jag sååå trött i huvudet så att jag inte orkar tänka längre och då kommer jag troligen börja svamla och sen kommer ingen förstå något mer på hela inlägget.... 

Så, ha en fortsatt underbar helg, vänner!


1 kommentar:

  1. Vilka suuuuperfina foton på vackraste tulpanbuketterna!!! Jättefina!!! Och vad roligt att du har drömmar om att fortbilda dig:) Du ska absolut söka, jag håller tummarna stenhårt att du kommer in:))) Men du vad trist med sjukdomar och elände! Jag sänder massor med krya-på-dig-hälsningar till sonen!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera