söndag 19 februari 2012

Att slänga upp händerna i luften och be er: Sluta nu!!


Alltså, jag vet!
Jag vet hur snacket gick sekunder efter han gick upp på scenen, jag vet och jag läste hur många som ville att han skulle gå och dö, att om han gick vidare skulle folk emigrera och aldrig mer säga att de är från Sverige. Jag fick höra att vi som röstade på honom skulle tvångsomhändertas eftersom vi inte visste vårt eget bästa. 

Det skrivs om att han är en egokär jävel som inte visade minsta intresse för sin kvinnliga medtävlande när de gick vidare. Att han inte ens tittade på henne utan bara gick raka vägen upp på scenen. 
Jag vill hänvisa till allas vår söta Någons Fru som skrivit om samma ämne och där jag även hittade detta klippet. Såg ni inte ens hur nervös han var innan de skulle göra sitt första framträdande?? Herregud, tom JAG blev ju nervös bara genom att titta på honom!!
Jag tror inte heller det handlade om egoism, jag tror, precis som Emma, att han faktiskt blev så chockad över att de gick vidare att han nog fick lite kortslutning! Här visar han ju klart och tydlig uppskattning för den blonda sötnosen bredvid honom! 

Ja, jag har lite rosafärgade glasögon på mig eftersom jag träffade honom förra helgen och ja, jag gillar min fd grannes trallvänliga toner, och ja, sötnosen är från Ystad! Men jag uppskattar samtidigt humorn, självironin, en tanke om annorlunda och att ÄNDÅ våga! Tror ni inte att de VET att låten är som ingen annan?! Tror ni inte de VET att Sverige kommer delas i två läger? Tror ni inte de VET att skriverierna kommer bli otaliga och utom all sans?? Tror ni verkligen inte att de är medvetna om detta? Tror ni verkligen att ni är de enda i hela Sverige som kommer uttrycka er?
Nej, det är ni inte!
Och efter att ha hört vad han sa förra helgen om alla som hatar, skriver illa om, trycker ner, ljuger och hittar på för att få rubriker och för att göra sig lustig över någon annan, så kände jag samma sak igår. 
Hatet mot mig som gillar honom...

Jag vill inte tvångsomhändertas.
Jag vet visst mitt eget bästa.
Men jag vill få lov att älska, stötta, skratta med (inte åt) och gråta med vem jag vill!!
Det är min rättighet, lika mycket som er. Ni hatade allt ni kunde igår, spydde galla och tog ingen gisslan!

Så snälla, sluta nu!
Jag slänger upp händerna i luften och ber er, sluta nu.

4 kommentarer:

  1. Att vara ett fd föremål för mobbing i barnaåren , till att stå upp och säja vad man tycker och vad man vill och stå för det rakryggad.. Det är starkt!!! heja heja Mr R

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att någon hatar dig för att du röstar på Björn Ranelid. Att vilja emigrera, hata och spy galla över ett melodifestival-bidrag misstänker jag mest tillhör någon slags jargong.

    Ang. Björns vilja att bli sedd och respekterad för den han är och att han idag tar revanch mot gamla spöken från barndomen så tänker jag att det gör han rätt i men samtidigt är det dumt att kasta sten när man sitter i glashus.

    cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt, C! På båda punkterna, dock var detta med att jag skulle bli tvångsintagen ett direkt meddelande till mig för en sak jag skrev på FB. Och personen ifråga tillade ytterligare en gång att det var precis detta han menade, jag visste ju inte mitt eget bästa och var därför en kandidat för tvångsomhändertagande.... Så jo, det var definitivt menat mot mig. Och jag känner honom, det är tyvärr inte en jargong...

      Men jag håller med dig! Man BÖR tänka sig för. Man ska välja sina fighter osv, men om vi bortser från det faktum att alla kan ha gjort fel i sitt förflutna, ingen ska bli jagad för resten av sitt liv på grund av det...

      Kraaam! <3

      Radera
    2. Trist med den typen av bekanta som på allvar anser att tvångsomhändertagning är det enda rätta om man inte delar musiksmak. Jag hade nog slutat umgås med den personen.

      Alla kan ha haft sitt förflutna och jobbat sig därifrån, att göra det är värt all respekt.

      Du vet om att han var lärare på ÖP här i Ystad va? Så just i denna staden är han inte alltid väl sedd eller ihågkommen av de som inte var tillräckligt intressanta eller vackra. Kolleger, elever och medmänniskor inräknade.

      Själv har jag inget otalt med honom alls, tvärtom har han alltid varit trevlig mot mig.
      En speciell människa. Onekligen.

      Kram
      C

      Radera