torsdag 16 februari 2012

Att duka under

Bild internet

Ungefär så här känns mitt huvud... Totalt dimmigt och något diffust i kanterna...
Japp, den hemska lilla bacillen som går runt, hittade även mig. 
Nu önskar jag att jag hade gjort klart den där amerikanska kycklingsoppan som är sååå god så jag kunde äta mig frisk, även om det är svårt att hitta någon aptit när man till och med mår illa av knäckebröd, men det  vore gott med lite varm soppa.
Och någon som masserade mitt ömmande huvud, försiktigt och med snälla fingrar, som får en att slappna av och drömma sig bort. Ligga och halvdåsa i någons knä, medan en hand stryks över håret och man vet att inget kan hända en, att någon annan vakar medan jag blir frisk. 

Nu har jag och min säng en date! Och jag hoppas att morgondagen gör underverk för min febriga kropp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar