måndag 28 oktober 2013

Nu laddar vi för storm och mastodonttenta





 Stormvarning igen! 
Jag brukar ju alltid komma på något jag behöver utomhus när nyheterna varnar för storm och egentligen är det samma sak idag, skulle behöva gå till apoteket men nja, jag tror jag står över. Vi får väl se om jag trotsar regnet och vinden tillslut ändå, men planen är att stanna inomhus och genomlida ytterligare en dag med pluggande inför mastodonttentan på torsdag. Min älskade gipsnisse är på väg till en av sina vänner, så här första dagen på höstlovet. Hans mormor fixar så mysiga playdates när hans pressade mamma måste göra annat. Men på onsdag ska vi i alla fall ha mysdag och antagligen frossa i film och godis. 

Jag shoppade loss lite på Jotex när de hade rea. Min säng måste kattanpassas, jag vill inte ha honom på täcket eller under, för den delen. Jag var kattallergiker innan jag fick min son, faktiskt. Men efter förlossningen så försvann allergin! Det kan hända och ingen är mer lycklig än jag - det är väldigt skönt att inte behöva fundera på om jag kommer få kliande utslag på hela kroppen, när man är hemma hos någon som har katt. Men jag tänker inte utmana ödet med att ha honom i sängen och rakt upp i näsan, för vad skulle vi göra om allergin kom tillbaka? Vi kan ju inte leva utan får lufstiger. Så nytt vackert överkast med tillhörande kuddfodral (det är mina sovkuddar i fodralen faktiskt) och sen en sockersöt extrafilt att krypa in under nu när hösten är över oss med stormsteg. I samma veva fixade jag nya sängkläder till Jontons rum, men de får jag visa en annan gång. 
Jag vet att det är en hel månad kvar till december, men jag fick en ny ljusstake av min mormor när vi var i Varberg och firade hennes 85-års dag. Och den är bara så vacker, så jag kan inte ha den nerpackad längre! Och den heter Maria - hur passande är inte det??




Som ni nog vet så älskar jag vackra paket!
Men jag tappar liksom inspirationen när jag ska göra paket själv. Jag har lovat mig själv att bli bättre på presentinslagning i framtiden - det är inte bara själva innehållet som gäller, det ska ju vara en upplevelse att få ge bort något också! Så idag tog jag mina första stapplande steg mot vackert paket. Jag hade inget "vuxen-omslagspapper" till vännens mamma så det blev så här i stället! Nöjd, faktiskt! Man måste ju inte ha papper runt allt, man kan göra det vackert ändå. Och sen två små paket till barnen i familjen, vännen som snart fyller år och till hans lillebror. Jag har en "present- och överraskningskasse" där det finns lite saker för både stora och små. Köper när jag springer på något kul, inga direkt dyra saker, men det är mysigt att dyka ner i kassen och hitta något kul, ibland "bara för att". Jag älskar verkligen att ge bort presenter! 

Nu är det nog dags för en extremt stor kopp te och krypa ner i soffan en stund innan jag tar mig an mina böcker igen. 

Love, love, love


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar