onsdag 23 oktober 2013

Loppisrepris och nygammal dator


För er som har mig på fejjan och Insta så blir bilderna en repris, men de måste ju upp i bloggen också! Idag blev det hemstudiedag, än har jag inte börjat tyvärr. Fick låna hem min gamla lilla Vaio igår från mamma och hoppsan vad den behövde uppdateras! Min andra dator har fått för sig att ställa till problem, bland annat genom att inte öppna Office längre, något som är ganska livsviktigt för en student som har rapportskrivning att göra! Men så fort jag har vant mig vid den stora skärmen, att tangenterna sitter längre ifrån varandra och att ha siffrorna till höger om abc-knapparna! Och storleken på texten och ikonerna! Hjälp! Men det ska nog gå bra ändå, om det kommer med en extra bokstav här och där (eller om jag missar någon) så vet ni varför. Det betyder också att jag inte har mitt fotoredigeringsprogram i datorn längre så bilderna kommer inte bli helt skalenliga som jag vill, får använda mig av Picasa tills jag har bestämt mig för hur länge jag tänker låna den här. 

Det var loppis för ett par veckor sedan. Det sista Revhuset skulle rivas och allt såldes på loppis. Jag, linslusen, lyckades ju hamna i Ystads Allehanda igen - så klart! Den blåsiga dagen till ära, iklädd sonens Skabamössa som min härliga klasskamrat sytt. Passa på att kolla in länken, kanske kommer tomten med mjuka paket i år?? Den underbara fåtöljen som katten lagt beslag på ovan, kostade 40 riksdaler och kördes hem i mammas cab, väldigt försiktigt kan jag meddela! Jag och sonen skulle bara ha den! Även om ömma modern trodde jag hade förlorat vettet när jag sa att om hon inte tar den i bilen så BÄR jag den hela vägen hem! Men visst är den fin!? Och skön, framför allt!


Nu när jag äntligen uppdaterat datorn och den verkar vara på banan både med Office och det trådlösa nätverket (vilket är en annan historia med den andra datorn) så kanske jag ska ta och passa på att sätta mig med näsan i Verksamhetsutvecklingsböckerna. Mastodonttentan kommer med stormsteg emot mig, kan meddela att lite panik börjar bosätta sig i hjärtat. En sak vet jag i alla fall - jag ska aldrig sitta med ekonomiskt ansvar!! Det räcker med min egen lilla budget.

Love, love, love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar