fredag 25 oktober 2013

Kalenderfamiljen tar sin början


Mellan pluggandet så satte ju idéerna igång igår, som ni nog märkte. 
Jag har alltid varit väldigt noga med att ha en familjekalender, vi var ju två vuxna, ett barn och en hund, alla med sina saker att göra och tider att komma ihåg. När familjen blev mindre, så hade jag fortfarande en kalender kvar, första året. Det är fortfarande mycket att hålla koll på, när Jonton ska till pappa, när jag jobbar eller när jag pluggar, när Jonton har simning eller gympa, läsläxor och allt annat man ska komma ihåg. Vid årsskiftet tyckte jag att det räckte med min vanliga kalender, det var ju inte direkt som att Jonton läste var han ska vara eller vad han behöver ha med till skolan, så varför ha en kalender som bara jag läser i, tänkte jag.

I och med att nya terminen tog sin början insåg jag mitt misstag. För när man behöver ha kom-ihåg-lappar i köket för att komma ihåg sin matlåda och frukostmacka till Jonton för att äta i skolan, då är hjärnan överhettad. Och nu är det ju bara två och en halv månad kvar till nästa årsskifte så finns det ju inga familjekalendrar att köpa ute så fixade jag en egen, som så många gånger förr. Men jag kunde ju inte missa tillfället att köpa en ny familjekalender inför 2014. Den sötaste lilla Elsa Beskow-kalender jag någonsin sett - den var ju bara ett måste! Nu ska jag bara hitta ett bra ställe att hänga den på. 

Nu känns det som om jag börjar hamna på banan igen - allt är uppställt fint och överskådligt. Men så klart släpper jag inte min personliga bibel, "tegelstenen" som alltid finns i min rygga.

Men nu tar vi freda, eller hur?
Love, love, love.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar