tisdag 22 oktober 2013

Halloween eller smygjul - tja, jag vet inte


Ja, hur är det nu med det där?! Jag är lite kluven med Halloween. Jul, påsk, midsommar (firar ni pingst?) där går vi lite bananas och har granar, sillar, hönor och tuppar, ris med fjädrar, speciell musik och allt vad vi mer kan plocka fram - men Halloween? 
Jag skulle gärna ha en fullfjädrad Halloween, med små utklädda barn som knackar på dörren, spindelnät och pumpor åt alla håll! Vi har gått med i Spöktåget något år, facklor och utklädda vuxna och barn, och sen en härlig trollerishow i halvmörker. Men jag skulle vilja ha mer... Bara lite mer... Eller mycket mer... Ganska mycket mer - massor faktiskt! 

Tja, vi får väl se vad som händer i år! 
Vad ska ni göra?


Min lille skrutt har börjat ettan! 
Vi hade en stor invigning när "nya" skolan öppnades i september (eller ja, den öppnade ju i augusti som alla andra skolor), ballongsläpp, tal, flaggor och öppet hus. Om ni har vägarna förbi Regementet i Ystad eller om ni funderar på att flytta hit, så finns där en förskola och skola för era fina små, Villa MY, passa på att kolla in fejjansidan.

Nä, nu är det nog dags för en kopp te, eller vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar