måndag 27 maj 2013

Den om ett värkande mammahjärta och en tapper hjälte


Hemska, hemska samtal!!!
Idag började jag mitt sommarjobb, även om skolan inte är slut riktigt än.
Dagen började bra, ingen stress, allt var fixat trots den extremt tidiga morgonen. Men ungefär när halva dagen gått, fick jag ett hemskt samtal.... -Hej, det är F från Fritids, är du hemma?

Hjärtat stannade, händerna blev kalla, lugnet spred sig (mycket märkligt fenomen hos mig) och sen började min lilla hjärna jobba i överljudshastighet! Mamma, ringa, bra, kör upp, son skadad, akuten! Fritids, mormor kommer, stå still! Pappan, Ystad??, bra, möt upp mormor, akuten, ring mig!! (Som en liten diktator som pekar med hel hand!)

Och när jag fått två sms, ett från min mor och ett från fadren, då gick luften ur mig och jag sjönk ihop på stolen och började må illa... 
Så från en sprallig, glad gosse, till en pannkaksätande med stor möda (huden drar), limmad och strip:ad med plåster, liiten kille som gärna hade krupit upp med en nalle i knät hos mamma.... 

Mitt älskade lilla barn, det värker i mammahjärtat!! Men tapper som en riddare har han varit idag, har jag hört! Mammas lille hjälte! 

Nu ser vi fram emot en något lugnare tisdag...

1 kommentar: