måndag 20 maj 2013

Den om patriotism och saker som växer som ogräs




Vilken helg det har varit?! Ishockey (som jag är totalt ointresserad av) och melodifestival (som jag är intresserad av) och bra väder och hela Sverige på en och samma sida! 
Sport är jag dålig på, jag kan på min höjd följa med i spelet om det är Sverige mot något annat land, OM de inte byter kläder inför varje match, för då är jag lost! Jag hade ingen större lust att sitta framför tv:n och titta på en massa svettiga män som slåss om en liten liten svart gummipuck. Men har man ett fejjankonto, så löser det sig så bra ändå - jag hade minst sex stycken som uppdaterade flitigt och då kändes det nästan som jag tittade själv. 



 Och patriotism, det finns det gott om i en liten 6,5 årings hjärta! Så även om han inte hade den tjusiga hatten till själva VM-spelen, så har vi inhandlat en nu i alla fall. Lite stor, men vad gör det, han kommer ju snart växa i den, kanske i takt med att vi får våra första smultron och jordgubbar ute på balkongen? För oj, vilken skillnad det har blivit, stora gröna tjocka planteringar, även om katten gör sitt bästa för att ansa spenaten varje gång han kommer ut. Kanske är det därför han nu har börjat bli en stor kille med kraftig nacke och lite rund mage, spenat ska ju vara bra, har jag hört!

Så här frodas både svenska hjärtan, katter och Minimän minsann, det är bra det!


1 kommentar: