fredag 3 maj 2013

Den om att tycka städning är onödigt och en träningsfri dag



Vi är inte helt överens om hur lägenheten ser ut när den är städad. Inte nog med att Minimannen anser att hans rum är städat bara man kan gå på golvet utan att få legobitar under fötterna, kattknatten tycker något helt eget, han också.
När jag hämtade hem vår nya "regel" här hemma (om att äta bättre och sundare) så fick jag alla matvarorna i stora lådor (ganska onödigt, om ni frågar mig, men alla som var på Ystads gator den dagen fick sig ett gott skratt) och vad gör man med lådor? Man bygger slagskepp och slott av dem så klart!
Sonen hoppade ner i den ena, katten i den andra och sen var det battle sea i köket! Äggkartonger blev missilkanoner och när det väl var dags att åka till skolan, plockade den ömma modern ihop allt i en låda, staplade undan allt och hoppades innerligt att katten inte skulle ta chansen när vi inte var hemma, att riva ut allt på golvet igen. Hmmm, hur tror ni den önskan uppfylldes? 

Nu ska jag ta mig iväg till bussen, åka upp och hämta hem son med cykel och bara vila min träningströtta kropp som inte förstår varför jag plågar den så med PWs varje dag när den nu fått vara i stillhet i ett halvt år... Men kampen mot kilona har tagit fart, nu ska pre- och postop-sladdret bort så jag kan visa mig i bikini igen! Fast just idag, tar jag träningsledigt och fuskar med en bussresa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar