lördag 8 juni 2013

Den om nationaldagen och lokala hantverkare





Hade ni en bra nationaldag?
Det hade vi! Började med att sova sent, sen gå på barnkalas med skrattkramp i magen och studsande barn som hoppade hage, ballongtrampade och slogs om studsmattan. Och så åt vi hemmagjord pizza med massor av ost och larvigt mycket glass. Och barnen åt sprang ut och in i lägenheten och jag fick förklarat för mig av en kroat, att jag visst behöver en man, annars kommer jag snart få en löjligt hög testosteronhalt i kroppen och glömmer av att vara kvinnlig. Och då fick kroaten "onda ögat" och så skrattade han ändå kraftigare.




Sen gick vi upp på stan och fortsatte kalaset! 
Fast för hela landet då. Och så såg vi inte mindre än två tv-kändisar och jag blev lite starstruck faktiskt. Med så mycket folk i omlopp är det ju nästan fantastiskt att man lyckas springa på någon man känner, men det gjorde jag, så sonen tyckte det var lagom kul att stanna varannan meter och prata. Mutade honom med att han fick välja vilken klubba han ville och då gick det bättre!

Puderrosa armband från Meija design

På baksidan av klostret stod hantverkare och gårdsbutiker och visade upp sina underbara varor. Jag föll som en fura för en dröm i puderrosa från Meija design. Hon hade gjort otroligt vackra ankellänkar också men tyvärr har jag så tjocka vader att jag måste specialbeställa! När vi var på väg därifrån så säger sonen att han ville ha ett armband han också, så vi får väl passa på att styla den unge mannen samtidigt, kan jag tänka mig! Tur att det finns en webbutik så man kan välja och vraka! 

Nu är det dags för balkonghäng i nyshoppad Baden Baden-stol!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar