lördag 8 juni 2013

Den om en utökad balkong och doften av solkräm



Ja, jisses! Kommer ni ihåg hur den såg ut för ett par månader sedan? När snön smält och isen var borta? Tråkigt grå betong med gula räcken med gröna alger på... (Ja, algerna är fortfarande kvar, ska se om jag kan låna en högtryckstvätt någonstans och spola bort dem...)
Och nu!
Nu grönskar det, smultron och jordgubbar är på väg, blommor och lavendel doftar, spenaten mjölar och persiljan växer fortare än jag hinner äta den! Körsbärstomaterna är på gång och två extra tomatplantor har gjort sitt intåg på balkongen! Parasoll är inhandlat och likaså en svart vattenkanna så jag slipper springa med en vattenflaska och försöka vattna de torra krukorna. Och idag, idag har jag solar, liggandes i bikini på min balkong och lyssnat på grannarna när de pratade, avslappnad i solen utan någon tid att passa. En snabb shoppingrunda i morse och jag är med Baden Baden-stol och parasoll, vattenkanna och små handfläktar som jag och sonen ska använda på varma dagar medan vi pimplar saft i vår nya oas. 

Nu sitter jag här, halv tolv på kvällen, är inte trött men doftar sol och solkräm och undrar om jag vågar försöka lägga mig på magen i stolen imorgon, eller om det slutar med att jag dyker rätt ner i planteringen med benen i luften. Hmm, ja, vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar