söndag 30 juni 2013

Har jag plats i huvudet för detta?


Jippi!! 
Nu har jag dem! Nu ligger de här på köksbordet och bara väntar på att jag ska öppna dem. Hmm, vad ska man börja med? Och nästa fråga - har jag plats i huvudet för allt detta? 
Jag menar, grundkurs i statistik - hur upphetsande låter det? Men det är ju så klart bra att kunna om man nu ska bli en sjujäkla bra administratör, men jag tror att den boken kommer hamna lite sist på min "Vill-hemskt-gärna-läsa-i-sommar"-boklista! 

Annars har jag precis hittat tillbaka till romaner igen. Jag är periodare när det gäller att läsa. Stundtals så avverkar jag böcker på löpande band och under resten av tiden, hittar jag böcker som jag ska "läsa sen". Pocketböcker ramlar ur min bokhylla, så jag måste faktiskt rensa lite då och då. Så lästa böcker delas upp i "Behålla" och "Göra av med" och så hamnar de i olika skåp ovanför garderoberna. Jag tror att jag ska passa på att återuppliva en idé jag läste om för flera år sedan. Man placerar ut pocketböcker lite överallt, i folks cykelkorgar, parkbänkar o.s.v. På boken står det en liten lapp om att detta är en bok som vem som helst får ta, läsa den och gärna lämna den vidare. Jag minns inte var jag läste om detta eller i vilket land det hade startat, men jag gillar idén. Jag tycker den är toppen!! Än har jag inte vågat, tänk om någon ser mig och ringer polisen som ger mig böter för att jag skräpar ner?? 

Jag får väl smyga ut i mörkret och lägga ut mina böcker. 
Ja, som en superhjälte i cape och tights med ett stort B på bröstet - 
Book Woman, to the rescue!

4 kommentarer:

  1. Jag lånar gärna ut mina böcker och säjer att jag inte vill ha tillbaka den. Men mitt namn står i en och jag ber att personen som fått den ska öra detsamma. Vandringsböcker, helt underbara..och så tacksam man är för väl genomläsa pocketböcker att läsa när man ligger på sjukhus..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böcker är bäst! Så är det bara!! :)

      Radera
  2. Åh åh åh jag vet var du kanske kan tänkas ha läst det. :) Jag älskar göra det! Om boken är så där bra så jag inte vill behålla den så kan jag mkt väl lägga den på tåget med just ett litet meddelande om att de gärna får skicka vidare boken sen. Någon gång har jag t.o.m. lagt en sjuhelvetesbra bok bara för att andra också behöver läsa den. Älskar den idén!

    Mitt boktips nu (jag är väl sist om att läsa den) är Andreas Lundsteds Mitt Positiva Liv för den är så bra och jag har lyckats sluka halva boken och då läser jag bara på tåget till/från jobb. Köpte den i torsdags tror jag det var. :)

    Läsa är en underbar avkoppling!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har sett att du gett dig på den boken! ;) Hoppas den är bra! Jag känner att jag inte riktigt har tid och ork att läsa just den typen av böcker, men det har med mitt eget "bagage" att göra (du är alltså inte sist med att läsa den, jag har fortfarande inte gjort det heller)... Däremot har jag en bok som jag väntar med till en barnledig helg, då ska jag läsa och gråta! "Livet kan inte vänta", den törs jag inte läsa på tåget eftersom jag vet att jag kommer böla som en stucken gris!

      Kraamen!

      Radera