torsdag 26 juli 2012

Den om att vara på väg

Alltid ute i sista minuten... Nä, det var jag inte förr, då hade jag packat tre dagar i förväg och hunnit packa om fyra gånger och byta alla kläderna i väskan, packa ur, packa i, byta bok, ta med presenter till värdfolket, byta ut skorna för att sen byta tillbaka igen.

Detta drev alla i min omgivning galna...

Så jag lärde mig att slappna av, kanske lite för mycket ibland!
Jag, den sanna tidsoptimisten, har inte ens varit hemma denna viktiga vecka.. Kom hem igår, totalt slut av värmen och alla sista-minuten-måste-fixa, halvdäckade i soffan efter att jag tagit hand om posten från två dagar, packat upp mina köp och svettas som om sista droppen vatten i min kropp fullkomligen skrek om att få torkas ut..

Borde packa väskan, nja, roligare att chatta med Någon. Borde packa, nja, jag rensar ur Jontons garderob på urvuxna kläder. Borde packa, javisst ja, jag måste ju maila lite och chatta lite mer och kolla på Morden i Midsomer, fast jag kan ärligt säga att jag vet inte vem som mördade vem...

Är klockan SÅ mycket?! Men Gud, jag måste ju sova också!! Sluta chatta, sluta maila, sluta rensa och tryck ner allt i en väska som nu väger bly!

Jaja, nu är jag på väg! Till Äldsta Väninnan med sambo och deras tillflyktsort "Hotell Björkåsen", till älskade skruttungen som väntar där eftersom Äldsta Väninnan också är gudmor, till mygg, skratt, vin, skvaller, raggarbilar och stora garage, och till kvällen jag längtat efter sedan i oktober...
Nu är jag på väg och det absolut viktigaste är i alla fall nerpackat, i väskan som väger bly!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar