tisdag 1 maj 2012

Att fira våren

Bild tagen med Instagram

Sköna Maj välkommen!!
Vilken kväll vi fick igår när majbålet skulle tändas! De senaste åren har det varit kallt, blåsigt och småregn, men igår visade sig Lilla Staden från sin bästa sida och som vanligt var det mycket folk nere vid Marinan. Och för en gångs skull brann faktiskt bålet medan det var folk kvar på stranden!

Sonen sov över hos mormor och morfar på kvällen eftersom liten inte orkade mer utan halvdäckade i en fåtölj, så jag cyklade hem och idag ska vi ner till Marinan och spela fotboll och fika. Mormor förklarade idag vad man "använder" 1 maj till och min smarta, omtänksamma, kloka unge sa direkt att han skulle göra ett plakat för mig, för att jag tjänar så lite pengar för allt jobb jag gör!! Han skulle dra ut i tåg för sin mammas lön!! Mitt lilla hjärta, vad du tänker mycket!!

Mormor fick lite bry med att förklara att hon ju faktiskt inte visste var tåget skulle vara i Lilla Staden... Så han nöjde sig med fika i solen istället! Inget dåligt sätt att maja på, får jag väl säga!!

Välkommen, våren!!

1 kommentar:

  1. Jag som inte gillar eld måste säga att det var ett coolt bål ni hade:)) Jag läser men har svårt att kmommentera alltid, för min dator har blivit helt seg emellanåt och vill inte låta mig hälsa..buu
    Men nu är jag här lilla rara:)
    kramkram:)

    SvaraRadera