torsdag 3 maj 2012

Att halta

Jaaa, jag är ganska bra på att skada mig... Inte med vilje, så slappna av! Men jag är något klumpig/otursförföljd/vinglig, ja, kalla det vad ni vill..
För två dagar sedan slog jag i foten i en fåtölj och som följd, knäckte två tår (hur jag vet? Tro mig jag vet, ett underbart krasande ljud uppstår när jag försöker gå i "platta" skor). De är inte av men absolut sprickor i benen. Ytterligare en tå fick ett underbart vackert blått skimmer över sig, runt nagelbandet och troligen under nageln.
Smärtan var olidlig, jag kunde inte ens skrika... Igår råkade sonen sparka till samma fot, samma smärta igen, hunden lyckades landa på foten idag, med hela sin vikt och alla klor utfällda! Och sen vallade jag runt en pratglad, underbar italienska idag på stan och det tog knäcken på min fot så nu har jag en stukning i sidan, strax framför hälen.... Såå, sött inlindad i bandage, efter 6 timmar på jobb, sitter jag och tänker:

Vilken tur att jag hann måla tånaglarna innan, i alla fall!

6 kommentarer:

  1. Stackare där ohh dumma fot!! Krya på den och dig:)) kramkram

    SvaraRadera
  2. Aaaaj, det låter inget vidare!!

    Krya på dig, hoppas det läker snabbt,

    snyggt nagellack förresten;)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Låter lite som mig det dära. En riktig klant som allt för jämnan har blåmärken och ont lite överallt. :)
    Krya på dig! :)

    SvaraRadera
  4. Usch, fy och aj vad ont! Krya på dig! Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Men din stackare! Det där låter inte bra alls. Krya på dig och ta hand om din fot ordentligt nu.

    Kram Lotta

    SvaraRadera