tisdag 15 maj 2012

Att fundera lite

Jag har sett till att det finns lite barnspel på paddan, de flesta på engelska eftersom det är vad han vill lära sig och varför inte "börja i tid", det är visst nu de har lättast för att lära sig. Och vi älskar ju Nicke Nyfiken, så det var ju bra att vi hittade ett engelskt spel då med just Nicke.

Sonen får själv köpa uppdateringarna till sina spel (ligger oftast på 7:- eller högst 15:-) eftersom jag vill att han ska lära sig vikten av pengar och jag har inte möjlighet att ge honom allt han vill ha, speciellt nu när jag inte har haft någon lön osv. Han är supercool med sina pengar och duktig med att räkna och se skillnad på priser.

I alla fall, idag när jag tittade på bilderna i paddan så hittade jag denna, och den måste jag ju bara visa!! Man kan ta kort på sig själv och lägga som "bakgrundsbild" i ett stickersalbum på Nicke-spelet och när man tar hand om djuren på Nickes zoo, så får man stickers man kan sätta på bakgrunder... Tja, lite svårt att förklara men som sagt, bilden säger allt!

I love my son!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar