måndag 9 april 2012

Att ha en pinne

Bild tagen med Instagram

På långfredagen så började jag med att sjunga in påsken!
Den svarta dagen i bibelns historia, vi skulle sjunga 3 sånger plus psamler - jag kunde en sång.... Så ett snabbrep i kyrkan, två genomgångar av låtarna jag INTE kunde och sen satt de - jag tackar min lyckliga stjärna över att jag har så lätt för att lära in sånger och att jag kan läsa noter, det underlättar när man ska sjunga "Den dödsdömde" som inte ens har någon melodislinga i sig, bara en massa toner åt alla håll.

Och sen en låååååång promenad med doggen som hittade en låååång pinne som han envisades med att släpa på, till mattes stora förtret då det innebar en miljard nya blåmärken på mina ben!
Men han var lycklig, och då är jag också lycklig!
Och lika lycklig var han nere på Kom I Luckan där han fick en hel hand full med Frollic av snälla snälla Jocke! Inte undra på att hunden drar dit när vi går genom skogen ner mot havet - han vet precis vart han ska gå!

Nu är påsken över och likaså mitt pappersarbete som jag så duktigt tagit hand om! 
Och jag har installerat mitt trådlösa nätverk, helt själv! 
Bra Qvinna reder sig själv!!

1 kommentar: