måndag 19 december 2011

Att get the picture


En något sned bild, men detta är den vackraste Jesusstaty jag vet!
Och den står i Marsvinsholms Kyrka, alldeles nära Staden där vi bor.
Det finns en historia bakom denna statyn. 
Jag kommer inte ihåg vem som gjorde den, men det kan ni Googla. 
I vilket fall som helst så gjordes statyn med händerna och blicken upp mot skyn. Statyn skulle torka och konstnären lämnade kyrkan. Men det var inte tillräckligt varmt eller torrt så när skultören kom tillbaka dagen efter, hade statyn sänkt armarna och blicken. 
Och ärligt talat - det är väl så här han ser ut, han ser oss, han håller om oss och han är vänd mot oss!
När vi står här framme och sjunger, så ser det ut som om kören precis får plats mellan hans händer! Det är superläckert, ska se om jag kan hitta ett foto där det syns ordentligt! Det var min Moder som berättade det för mig - jag har ju sällan sett oss stå där från samma håll som hon. Många gånger har jag ju hållt i en mikrofon när jag står där också. 

Men jag vill bara lägga upp bilden här, och på det sättet säga:
Tack, Herre!
Jag hör dig and I get it! 
You got through and I'm thankful! 
I was wrong, You were right!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar