torsdag 22 december 2011

Att inte hitta någon bra rubrik

Var det någon som missade att jag faktiskt vågade mig till Stora Människobyn igår? Nä, jag trodde väl inte det! Jag fick en fråga idag om varför jag inte tycker om Människobyn och ja... Jag är ledsen men det är inte  riktig samma sak längre, att åka dit och hela tiden räkna in telefon, plånbok, kreditkort, jacka, byxor och diverse påsar var femte minut... För det är så det känns, som om de där ficktjuvarna skulle kunna ta brallorna från mig innan jag hinner märka något.... 
And I don't like it!

Men inne på XXXLutz fyndade jag en liten sak till sonen:
Hans egen dörrmatta till sina leriga vinterstövlar! (Ja, leriga - här regnar det nästan varje dag! Regn, fd gräsmatta, 10 förskolebarn = lera!)
Nu har även morfadern varit så snäll och hängt upp en krok ovanför också så han har fått sin egen lilla höran i hallen! Blev mycket bra!

Alltså! Jag hjärtan papperstejp!! Visst är den söt?! Jag funderar starkt på att dra upp alla mina julklappar och slå in dem igen bara så jag kan använda tejpen! *fniss* 

Och det svartvita snöret kunde jag inte heller låta bli, så det fick följa med hem det också! 

Jag har faktiskt tagit lite bilder i lägenheten idag! Fadren var här och hjälpte mig sätta upp en hylla ovanför soffan idag, då passade jag på. Nu har jag äntligen fått upp lite mer på väggarna och lite mer i färgvalen som jag tänkte mig för lägenheten. Känns skönt när man märker att saker och ting börjar hamna på plats! Någon förrymd flyttlåda har lyckats bli uppackad också och förpassad till vinden! Nu ska vi snart bara fira jul!


3 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Fina saker du köpte!

    Ha nu en riktigt GOD JUL!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Vilken söt matta!

    SvaraRadera
  3. Vem bloggaren var va:
    Mrs G ifalldayswereholidays.com
    Bitter tant det där!

    SvaraRadera