onsdag 21 december 2011

Att bli fundersam


Ooookkeeeyyy... 
Jag gick på ett Pågatåg från Staden, åkandes mot den Stora Människobyn men detta ser ju mer ut som en Saluhall i Frankrike eller nåt sånt.. (Ok, det är väldigt länge sedan jag var i Frankrike... typ 30 år sedan..)
Men det känns mer som utlandet, eller hur?
Detta är Stora Människobyns Centralstation! 
Japp, jag blev lite imponerad faktiskt, mycket snyggt gjort, byggt och en härlig blandning av både små blombutiker, bistros och restauranger - massor med härliga dofter som blandade sig tillsammans med lagom  ljudnivå med härligt mummelsus och skratt!
Och vem har vi här med ryggen emot?? Jo, Modern!! Hon som skytt bloggen under hela tiden! fniss 
Hon vill inte gärna vara med på bild, men detta gick bra, och det är kul att kunna ha med henne! 

Varför vi överhuvudtaget åkte västerut idag, var för att vi skulle åka till ett stoooort ställe som vi inte varit på, varken jag eller Modern och jag hade presentkort som måste utnyttjas innan de gick ut! (Självklart!!)
 Och det var precis dags att äta lunch så det passade bra att sitta ner, prata massor (som om vi någonsin gör något annat, Modern och jag  fniss) och fundera på varför servitören var så odräglig...

Ingen bra bild men dock:
XXXLutz

Och ja, jag gjorde absolut slut på mina presentkort! Och ja, jag kommer åka dit igen - bara för att gå runt på entréplan och hitta mer fynd!
Vi är väldigt duktiga på att ta vara på tiden och vi hann inte bara med att ta en liten promenad genom Människobyns centrum och sen flanera lite i affärerna som vi älskar (dvs, vi hoppar över massor!) Indiska är ett måste, Lagerhaus likaså, Tiger och Granit!!! Självklara vinnare hos Modern och mig! 

Lilla mamma hade sin egen agenda med besöket i Staden Som Börjar På M.
Återvinningscentralen!
Ett helt eget ställe med loppissaker, dyra antika saker, inlämnade saker, gamla saker och allt annat mellan himmel och jord! När vi skulle flytta från huset och hit till Staden, så skänkte vi också saker till dem och nu var det dags för mig att få fynda lite, och det gjorde jag verkligen!!
Men om jag hade kunna få med denna hem på tåget, hade jag varit en riktigt Happy Camper
Men den gick inte ner i väskan... Attans!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar