torsdag 24 juli 2014

Rösten från en vacker själ




"Det är ju inte riktigt min musiksmak, men jag ska se om jag kan få tag på biljetter", sa Prins Valiant.
Och hur han lyckades få tag på biljetter till den utsålda utomhuskonserten på Maryhill i Lund, det kommer jag aldrig förstå. 
Jag satt som klistrad med ögon gnistrande som ett barns på julafton, med kameran i högsta hugg och ett fladdrande fågelhjärta som försökte så stilla det kunde för att minnas varje minut, varje solstråle, varje ton.





"Det känns som om ni sitter i mitt vardagsrum och vi bara umgås, på ett väldigt osexuellt sätt, alltså!!"

Hela mitt inre fylldes av rösten från en av de vackraste och renaste själar jag vet! Jag har inga idoler, men jag har människor jag ser upp till, och Sarah är definitivt en av de starkast lysande stjärnorna på min himmel. För det är inte många som kan börja skratta tills magen gör ont framför 350-something främlingar, bara för att hon fick en fluga i ögat - eller för den delen, gråta öppet och berätta om hennes pappas canceroperation, framför exakt samma främlingar. 

Tack för en av de vackraste kvällar i mitt liv!

Ps. En viss prins ändrade uppfattning efter 3.5 minut. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar