söndag 27 juli 2014

En helg att minnas länge



Den värmen, den värmen....
Det är inte snällt att klaga men det är så jag förgås lite. Ingen svalka någonstans. Min gamla fläkt går på högvarv, skulle den gå sönder nu, vet jag inte vad jag gör!

Helgen har gått i samma rasande tempo som den alltid gör, med sonhämtning på fredagen, 18-års kalas på lördagen med amerikanskt tema (OMG vad vi åt!! Bild finns på Insta) och sen en het, klibbig söndag där de lovat regn, regn och åter regn. Inte en droppe föll över Skåneland, i alla fall inte i Hjärup. Men så helt plötsligt, mitt i den klibbiga värmen, ringer mobilen och min fina väninna från jobbet kommer cyklandes förbi med mannen i släptåg. Och spontanbesök - det gillar jag! Sonen låg i sin loftsäng och spelade padda, jag, Prins Valiant, Väninnan och Mannen satt vid fläkten och pratade efter en rundvisning i nya hemmet. Det är något visst med det där, att få visa upp vad man åstadkommit och är så stolt över. Min vackra lägenhet som just nu är lika spartanskt inrett som ett munktempel men som andas frid och lycka och där mina tankar får fritt spelrum med 3,85 i takhöjd, vita väggar och öppna ytor. 

När Väninnan och Mannen trampade i väg igen, så tittade vi andra tre på varandra, slängde ihop en badpåse och stack till utomhusbadet i Lund. Och där någonstans, kom livsandarna ikapp mig igen. I ett svalt vatten, med sol på kroppen, sonen som dyker och busar med Prins Valiant medan jag tittar på och mitt hjärta sväller lite extra av all kärlek. 

Och sen kom den vackra himlen som visar att det är kväll, och dags för lugn. 
Ja, den här helgen kommer jag minnas länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar