måndag 28 juli 2014

Att vakna till svalka


Inte nog med att det var svalare ute när jag vaknade idag, naturen ger ett underbart färgskimmer att titta på. Det är något viss med dimma. Den där fuktiga luften som liksom hänger som slöjor mellan träden och grässtråna. 


Och att springa ut bland bilarna utanför lägenheten i en blå-vit-prickig morgonrock och undra hur många som ser mig, med kameran i högsta hugg, är lite spännande, ungefär som när jag som liten skakade lite extra på julklapparna för att höra om de lät - den där känslan: "Ska någon komma på mig??"
Men invånarna i Borgen får nog bara vänja sig. Här har vi en högsjungande (jodå, det märkte några på festivalen i slutet av juni), skrattande, hejande, fotogalen nyinflyttad. Och med min galna idé till min uteplats, så lär jag sätta oss på kartan. Jag kan inte berätta om idén riktigt än, ni får hållas ett tag till. Men det blir något lite annorlunda, något som jag inte sett någon annanstans eller ens hört att någon har. En knäpp idé som kommer bli riktigt bra, tror jag.

Men nu - 8,5 timmes jobb!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar