lördag 1 februari 2014

Ett slut och en ny början










Det blev ju en liten bloggpaus, behövde landa lite i det nya året och fundera på vart jag är på väg.
Är det inte så? Man har så många förhoppningar inför ett nytt år så det blir nästan lite överväldigande när det väl kommer? Jag blir sån i alla fall. 
Har liksom alltid känslan av att nästa år ska minsann bli bäst! Och jag gillar den där känslan av att sitta sista dagen och tänka tillbaka på vad som har hänt. Jag ångrar aldrig något, det är livet för kort för, men jag kan önska att jag agerat annorlunda i vissa situationer. Och då bli det nya året en helt ny chans att agera annorlunda, att ha lärt sig något från det som hände. 

2013 avslutades mitt ute i skogen med vänner som är så nära mig så vi nästan är familj. Med en extremt stor men snäll hund och tre galna pojkar som inte kunde sitta still. Ut i skogen, upp för bergen, in igen, ut i mörkret, spela spel, skratta så de kiknade, slappa i sofforna, ut igen - ficklampor och eldkassar tända. Sova i "annexet" (en extremt kall husbil), läsa julklappsböcker, höra springande små steg och en försiktig knackning på dörren för att fråga om Mini var vaken. 

Vuxna som satt länge vid bordet, skrattade, pratade allvar, skrev visoner och drack Mai-Thais. Mat som förbereddes i timmar, dukning och pynta bord och hund. Bara den där lugna känslan av att allt är bara så rätt det kan bli i världen. Inget är farlig, inget är svårt - allt är bara underbart!

Och det nya året då? 
Jo, det fick ju en raketfart så det heter duga! 
Inte nog med att jag går in på min sista termin i skolan, så börjar en massa andra saker hamna på plats. Sånt där som jag bara drömt om, längtat efter och hoppats på - sånt börjar lägga sig som bomull runt hjärtat. 

Ja, ett slut och en ny början - fantastiskt!

Love



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar