fredag 16 maj 2014

Världen är så stor, så stor



Om man är en liten, liten (tjock) katt, som varit innekatt i snart två år, då är världen en stor, stor plats!
Men man måste lära sig någon gång! Och efter 45 minuter var det inte sååå farligt längre.

Men helt bekväm, det är han inte! Sen om det handlar om att ha ett lila koppel på sig (första gången för det också) eller om det var det blöta gräset eller de extremt läskiga fåglarna - det meddelade han aldrig. Även om det kom en del klagande ur honom, tillräckligt mycket för att jag skulle skämmas ögonen ur mig och hyscha lite försiktigt in i pälsen och se mig över axeln efter djurpolisen som säkerligen skulle komma och fråga vems katt jag egentligen bar omkring på!

Men det kom ingen djurpolis. Som tur var.


2 kommentarer:

  1. Naw lille misen då. Gullplutt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är han söt! Och totalt fab i sitt lila koppel! Sonen ansåg att om man är orange så blir det väldigt snyggt med lila... och ja, jag har svårt att säga emot, även om jag inte riktigt håller med ;)
      Kram

      Radera