söndag 11 maj 2014

Grinda, stämpla, tail whip och allt annat jag inte kan uttala




Det finns så väldigt många ord som rusar genom sonens mun numer. De allra flesta har med en viss Trick Kick som han knappt skiljs från, hade han kunnat ha den i sängen, så hade han haft det!
Grinda (grajnda), tail whip (ger mamma blåmärken på benen), stämpa (som jag ett tag kallade för "hoppa" - jisses vilken dum idé!) och många, många mer... Ord jag aldrig visste fanns, trick jag aldrig trodde jag skulle se min son göra någonsin, på en ostadig tvåhjuling som jag provade att bara åka rakt fram på, med fasansfullt dålig balans (och lätt illamående efteråt, faktiskt). 

Men den ständige följeslagaren har sina poänger. 
Sonen som gått på tårna i hela sitt liv, har fått en balans som är totalt avundsvärd! Han rör sig, kämpar, sliter och släpar. Gör om, tränar, gör om igen, sätter tricket, fortsätter att träna för att göra det perfekt. Han YouTube:ar filmer om nya tricks, han sliter skor som aldrig förr (bara vänster foten dock). Så hans mamma är nöjd! Mer än nöjd, överlycklig faktiskt! Förutom när jag måste släpa den tunga saken upp för två våningar men det är snart ett minne blott då vi kommer ner på bottenplan. 

Ja, min duktiga lille kille! 
Jag är sjukt imponerad av dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar