torsdag 25 april 2013

Den om balkonginspiration och lära-i-arbete-trötthet


Solen skiner, fåglarna sjunger, LIAn är i full gång och jag är totalt supertrött!
Diktat, remisser, remissvar och utkastad från alla dataprogram, stämpla, skanna, lägga i fack, fundera på om jag verkligen hör rätt eller vad är det de säger??!! Att sen få beröm för att man har skrivit bra, rätt och snyggt - ja, jag blir lika förvånad varje gång! Och även om det inte går så himla snabbt kanske, så börjar det i alla fall flyta på lite bättre. Och snart har hela första veckan redan tagit slut...

Då slår det mig hur absolut skittråkig vår balkong är! 
Så in i Norden asful...! Vem vill sitta här, liksom?? Annars hade det ju varit ett ypperligt tillfälle idag, barnledig, färdigjobbad för dagen, tvätten klar och solen ute - tänk att få sitta där med en kopp kaffe och njuta av lugnet, värmen och fåglarna! Men nädå... Inte ens ett litet stackars balkongbord har jag lyckats fixa... Planen är att ha ett bord hängande från räcket, två sköna stolar och prunkande blomkrukor (vilket betyder att jag kommer få slåss mot humlor, getingar och bin... inte helt genomtänkt men det kommer nog tillslut) Sicken tur att man har en sötnöt väninna som tänker packa in sina barn i en bil på lördag och åka heeeela vägen hit för att handla på plantskolan och som så snällt undrar om en ensam mamma vill hänga på! Yes, I will!! 
Nu har jag suttit med Åbergs sortimentslista och en liten "kom-ihåg"-lapp för att komma ihåg vad jag ska leta efter. Hoppas hon har plats med en stor säck jord och ett par krukor också, annars ligger jag lite risigt till! Kanske kan ha det i knät - allt brukar fungera bara man vill! Sötnöten hjälpte mig och Mr Ex att flytta en gång i världen, när vi hade köpt hus, så hon är duktig på att stuva in mycket saker på liten plats! 

Så jag lovar att visa om jag har lyckats omvandla den urfula balkongen till ett väldoftande paradis, eller om det bara blir ett förvirrat kaos av krukor, halvknäckta plantor och jordhögar... 

Så, fortsättning följer!


1 kommentar:

  1. Åh va kul att få göra ordning en balkong! Jag har tusen idéer om hur en balkong ska/kan vara men jag fattas en viktig sak - balkongen. Hahaha
    Fast jag har en stor altan som ska få sig lite kärlek i vår/sommar. Längtar!
    En ny grill, en HAMMOCK!!! Ja det blir nog hur bra som helst!
    Vad funderar du på för blommor till din balkong?
    Kram

    SvaraRadera