söndag 26 augusti 2012

Den om skolstarten

Jaha, sista söndagen som icke-studerande!
Herregud, vad jag är nervös! Det känns som en evighet sedan jag ansökte och hoppades, hoppades... Och sen hade vi ju alla proven man skulle göra, och sen hoppas hoppas igen och sen intervjun och sen hoppas hoppas igen... Och sen blev jag "bara" reserv... Och ledsen blev jag...

Men nu, nu är det sant! Jag ska verkligen börja! Jag ska ha min mormors arbetskamrat som lärare, jag ska gå vidare med mitt liv i en helt annan riktning än vad jag trodde från början!
Ny kalender inhandlad, nytt pennskrin inhandlat, nya pennor inhandlade, nya överstrykningspennor, suddgummi (herregud, vet inte när jag hade ett suddi i min ägo sist!). Block måste jag fortfarande leta upp och likaså något att ha allt i! Jag har ju min toppenväska men lättaste sättet att bli sned i ryggen är ju att ha böcker, block och andra tunga saker i en axelremsväska... Så nä, en rygga får nog ta och inhandlas också, en som jag kan ha datorn i, för den kan ju bli ett bra redskap i pluggandet, eller vad säger ni?

Ja, gissa vem som kommer ha fjärilar i magen ikväll... Imorgon är jag en studerande singelmamma...
Hjälp, studera, plugga, läsa, jag...! Yes! Nu kör vi!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar