fredag 24 augusti 2012

Den om vackra toner

Att det är Malmö Festival nu har nog ingen "söderskåning" missat!
Dock brukar jag inte gå, för mycket folk, för mycket krimskrams och för lite tid för att se artisterna som jag vill se..

Men igår, då blev jag utdragen på Festivalen i ösregn i alla fall! Mitt lilla Vitaminpiller A ansåg att jag behövde tänka på annat ett tag.
Så vi trotsade regn och folk och lyssnade på underbara Miriam Aida (som också bara råkar vara gift med Vitaminens bror) och häääärliga tider! Sverige möter Brasilien i en underbar kombination och medryckande toner! Att svenska visor kunde passa så bra till brasilianska rytmer, det visste jag inte!! Och så försvann regnet och solen bröt fram igen!

Sen skulle Vitaminens mor vara med i en körduell inne på stationen! Heja heja vilket drag det blev!! Jag fick en Minivitamin på axlarna och vi rockade loss!! Folk runt omkring fnissade åt oss, Minivitaminen som frenetiskt viftade på armarna, jag som utförde en blandad dans av Zumba, Schottis och Jenka!

Och ja, tack hela Vitaminfamiljen för underbara timmar där livet bara var så där lätt igen! Till båda Minivitaminerna så säger jag: Nästa gång KOMMER jag pussa ihjäl er! Sötnötter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar