söndag 18 augusti 2013

Mobila jag

Ja, nu var det liksom dags att börja använda Blogger-appen på mobilen igen! 
Det finns bara ett par saker jag inte gillar med den men jag får överväga de positiva aspekterna och anse att de vinner över de negativa!

En stor sak har hänt här hemma! Jag har trotsat alla fysiska lagar och möblerat om!! Så numer kan jag stolt säga att det går att möblera om ett rum som inte är större än 15-20 kvm... Vi har ju en tvåa på 54 kvm, sonen har eget rum men själv delar jag sovrum med vardagsrummet. 
Jag har alltid haft en liten rädsla för att mitt singelhem ska bli... hur ska jag uttrycka det... så där "Jag-hade-inte-råd-till-mer-så-jag-sover-i-vardagarummet"... Men efter 1,5 år här, har jag insett att så ser det inte ut hos oss, oavsett om sängen syns eller inte! Och med den nyvunna lyckan gav jag mig på att möblera om! 

Egentligen skulle jag bara byta matta!! Jag har fått en matta av mina föräldrar och den skulle in under rumsbordet ansåg jag, mattan som låg där redan skulle in under köksbordet! Japp, enkelt eller hur?! 

Så blev det inte... Allt puttades ut i hallen (en säng täckte upp hela valvet så det blev till att göra ett vackert svanhopp över den så fort jag behövde gå någon annanstans i lägenheten), bokhyllan flyttades in i ett hörn (ett av de få jag har här) och sladdar hängdes upp provisoriskt. Den enda möbeln jag nu har kommit att hata (och ska bytas ut omgående helst) är byrån tv:n står på! Den väger ett ton!!! Även om den är tom så väger den ett halv ton, så nä, den sjunger på sista versen här hemma! 
Först stod den helt still, vägrade rubba sig en enda centimeter... Bara knakade olycksbådande... Sen fick jag under ett gammalt lakan under två av sex ben, då kunde jag börja putta den lite. 

Efter många pustar, mycket stånkande och ett tiotal nypåhittade svordomar, så var den i alla fall flyttad en meter! Då insåg jag att den var sned!! Så en höfttackling för att den skulle "hoppa i rätt läge" igen, sen mer puttar! 
Putt, höfttackling, svordom, putt, höfttackling, svordom... Men det gick!!

Tyvärr är jag inte helt klar, jag måste ta långa pauser och gråta lite över en förlamande smärta i magen lite då och då, så det tar lite tid... 

Men jag tänkte så klart visa en liten bild i alla fall, den nya installationen i bokhyllan! 
Och sen nya tag för det "sista rycket"! 


1 kommentar:

  1. Att möblera om är roligt! Jag är uppväxt med en mor som möblerade om minst en gång om året men det var nog oftare. Sambon min är uppväxt på samma sätt så vi har det i oss båda två. Nu var det ett tag sedan vi möblerade om men jag är så himla nöjd med hur vi har det nu.
    Ta det försiktigt bara!
    Kram

    SvaraRadera