tisdag 2 juli 2013

Älskade sommar, saknade balkong




Ja, alla pratar vi om vädret, eller hur? 
Var tog sommaren vägen? Regnar det nu igen? Det är precis som alla andra år...
Jag är väl lite mer som Birk i det avseendet - leende säger jag: Det är en regnig sommar vi har!

Det jag saknar mest, det är att gå ut på balkongen och känna värmen mot huden. 
Jag hann ju bara känna på min solstol, bara vila en gång med sorlet från staden försiktigt ekande mellan husväggarna. Men det är ju bara den andre juli, det hinner vända, sommaren är lång! 




Och på balkongen växer det trots dåligt väder! Jordgubbarna är snart klara, smultron plockar jag varenda dag, och lavendeln, ja jisses vad den har tagit fart! Och några små, små gröna tomater har letat sig fram! Yeay! 

Och när jag legat där och krupit runt på balkonggolvet, så doftar fingrarna både av tomatgrönt och lavendel och jag vill bara trycka ner näsan i den doftande grönskan, bara föra lavendeln till näsan och andas frid. 

Så ta det lugnt och minns vår Astrid: 
Det är en regnig sommar vi har!


1 kommentar:

  1. Klart det blir sommar igen! Det måste det ju bli, jag har ju fixat där hemma så vi kan sitta bra både på framsidan och baksidan. :)
    Jag håller med dig och Birk Borkason - det är en regning sommar vi har!
    Kram

    SvaraRadera