tisdag 4 mars 2014

En skön Dagens Outfit


Det är ju lite kallt fortfarande, eller hur?
Och jag är ganska frusen av mig, så när jag är och jobbar på sjukhuset så fryser jag mer eller mindre hela tiden. Sen sitter jag ju still på jobbet också, framför datorn med bara fingrarna som rör sig, så någon värme lyckas jag ju inte direkt få upp. Så då får man rissla sig med det skönaste och varmaste som finns i garderoben - ullkofta och grenhängare. Jag har inte helt vant mig vid grenhänget än, men det kommer. Det blir lite förvirrat när det är tre knappar istället för blixtlås som gylf, men det som blir mest pinsamt, är att jag har ett par andra jeans med både tre knappar och blixtlås - kan ni tänka er vad som händer när jag glömmer vilka jeans jag har på mig?! Som tur är, har jag inte lyckats gå ut med gylfen öppen än, men ja - vi får väl se om jag kommer fortsätter ha samma tur. Men Dagens Outfit höll mig varm och glad hela dagen i alla fall. Skulle behöva fler sådana koftor i en massa olika färger, så jag bara kunde mysa omkring på jobbet och vara lika omhuldad i värme och sköna plagg varje dag i veckan. 

Men LIA:n är igång nu och snart ska jag även börja fila på mitt examensarbete. Känns helt overkligt att det är dags nu, sista rycket, liksom. Men det gäller att ha en massa tid och tilltro till sig själv - detta kommer gå som en dans!

Kofta By Ti-Mo - Ordonannce
Pleasejeans - Factory



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar