lördag 8 mars 2014

Att komma in i ett flyttkaos





Med en "Välkommen in i nya hemmet"-hortensia knallade jag och sonen iväg till lilla mamma och pappa för att kolla in nya lyan. Jag och sonen iförda våra nya Converse så klart, det var ju riktig vår idag, ni kände det, eller hur? 
Och så fin lägenhet de fått! 

De sålde sin bostadsrätt för någon månad sedan och nu var det dags att kontrollera nya hemmet. Ljust och luftigt (som vi kräver, både mor och jag) och små roliga detaljer här och där. 

Och jag vet var jag fått min inredningsgen från - min mor är min inspiration! Allt från illröd, lackad sänggavel till turkosa väggar i vardagsrummet - jodå, jag vet precis var mitt färgsinne kommer ifrån! Precis på samma sätt vet jag varför jag tycker om att skruva ihop bord eller bokhyllor, strunta i att läsa beskrivningen eller försöka missuppfatta den så mycket som möjligt! För jodå, både jag och far tyckte definitivt att det nya köksbordet absolut behövde skruvas ihop just nu! Så med en skruvmejsel för lite, började vi rada upp en massa saker i sängen.





Fast det slutade med att jag var tvungen att gå hem och hämta den saknade skruvmejseln, ingen av oss kunde lämna ett halvfärdigt jobb bakom oss. 
Själv drogs jag med löjligt kraftig smärta idag och min mor vet bättre än att försöka stoppa när jag behöver tänka på annat. Därför är det så bra med pappa, vi pratar inte om just det, vi diskuterar bara hur skruvarna ska dras eller vilka steg man kan hoppa över i beskrivningen och ändå kanske klara av att få ihop bordet som det var menat och inte vingla allt för mycket (vilket det gjorde ändå, men eftersom jag fick en femma i teknik, med hjälp av min pappa när jag gick i skolan, så löste vi ju det med så klart!)

Att sitta i varsin fåtölj, prata om precis allt och ingenting, äta god smörgåstårta, (ringa sjukhuset och fråga om det verkligen är meningen att jag ska ha det så här som jag har det) och sen bara få lov att finnas till i si så där fyra timmar utan att ens tänka på tiden, det är en bra lördag det!

Välkomna  till nya hemmet, föräldrarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar