fredag 11 januari 2013

Den om den vackraste lilla affären i hela staden





Det finna en speciell affär i Ystad som är så där lite extra vacker och lite extra speciell att gå in i. Den underbart vackra Kronan på verket, blommor, inredning och världens trevligaste personal. Och vilka arrangemang de gör! Det spelar ingen roll vilket tillfälle eller vilka blommor eller vilka färger - allt de rör vid blir de vackraste kreationer! Jag kan gå in där ibland bara för att stå där, med alla dessa vackra föremål runt omkring mig och försöka placera in dem hemma hos mig själv. Jag skulle absolut behöva en mycket större lägenhet och en hyfsat stor plånbok. 

Idag hade jag inte direkt tid att klämma och känna på allt, men jag måste snart in där igen och hitta vårens utmaning. Jag ska ta upp min lilla utmaning till mig själv igen, köpa en växt som skrämmer slag på mig, för att övervinna mina rädslor och se till att den överlever! Har ingen aning om vad jag ska hitta på för blomma, så har ni några förslag, skicka ett meddelande. Gärna något med färg, gröna växter har jag upp över öronen och nu måste jag få lite färgfägring här inne.




Kolla in ljuslyktan på översta hyllan! Den bara skriker Kööööp mig, kööööp mig!! men jag motstod den idag, får väl se om jag är lika duktig när jag går in nästa gång. Om den finns kvar så borde jag väl ta det som ett tecken på att den vill flytta in hos mig, eller hur? 

Hoppas ni har alla har en underbar fredag med massor av mys!
Jag ska slappna av med vetskapen att jag klarade min salstenta som jag skrev innan jul - yeay me!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar